Instan puolella.

About kuukauden verran Instagramissa olleena olen kyllä todella yllättynyt miten koukuttavaa puuhaa se on! En olisi ikinä uskonut, että haluan ottaa säännöllisesti kuvia puhelimellani! Tuolla kamalalaatuisella, kohinaisella kameralla sitä nyt on kuitenkin muutama viikko menty ja hauskaa on ollut. Jos olet itse vielä epäileväisellä kannalla niin ihan oikeasti kun otat pari kuvaa ja kirjoittelet niihin kuvatekstejä, alat tarkastella ympäristöä ihan uusin silmin: haittaiskohan ketään, jos julkasisin tuosta katulampusta kuvan? Ooo tuolla meni orava, missä mun iPhone!!??
Nyt viimistään olette huomanneet, ettei ainakaan meikäläisen elämässä tapahdu mitään kovin hohdokasta tai upeaa, mutta ihanat 63 seuraajaa olen saanut jakamaan näitä mun tavallistakin tavallisimpia päiviäni, puutarhan kuoputteluista Vilman nassukkaan. Kiitos teille :)


1. Juoksulenkit, mikä ihana keksintö! 2. Aamuinen puutarhareissu, niin kaunista! 
3. Terassilla heräiltyäni yövuorosta. 4. Pieni sekoaminen puutarhakaupoilla, ihania tuijia! 
5. Kesä on täällä, olen hehkuttanut sitä jonnin verran.. 6. Lähdössä Tallinnaan työkavereiden kanssa
7. Vilman seurassa metsälenkillä, kuten aika usein ;) 8. Kynsilakkatestailuja 
9. Auringonkukan taimia, ihan mieletöntä nähdä kättensä jälkiä :D


Sitä vain olen vähän ihmetellyt, että miksi ihmiset laittavat Instaan myös sellaisia kuvia, joita on otettu normikameralla? Tai ainakin olen suht varma, että näin on käynyt laadusta yms. huomanneena? Eikös se tarkoitus ole juuri se, että otetaan näitä neliönmallisia, ei niin täydellisiä räpsyjä?
Niin ja noita hashtageja en ole vielä harrastanut ollenkaan, pitäisköhän mun? En ehkä ihan tajua niiden tarkoitusta..hakeeko joku oikeesti joskus kuvia hakusanojen kautta?

Kuvien muokkaamisesta yllätys yllätys tykkäilen kyllä kovasti ja se on tosi hyvä ajankulu esim. bussissa matkalla jonnekin, kun meinaa kuolla tylsyyteen (otan aika paljon kuvia bussista muutenkin :D). Tähän asti olen käyttänyt sellaisia appseja kuin BeautifulMess, PicTapGo ja Picfx. Varmaan eivät jatkossa tähän lopu.

Jokseenkin huvittavaa välillä, kun samat syömiset ja maisemat pitää taltioida useammalla kameralla, mutta kaikki mikä liittyy kuvaamiseen niin kotiinpäin vaan, heh. Jääpähän hyvää päiväkirjaa muistiin mitä on tullut tehtyä, luettua tai koettua! Tällä hetkellä olen ladannut tililleni 119 kuvaa, joten jep, päättelisin että haksahdin ja pahasti!


Nähdään Instagramissa!

ps. koitan saada pikanapin suoraan profiiliini tänne blogiinkin. 
Tarttis muutenkin vähän kohennella taas ulkoasua, kun osais vaan! :)

pps. tää on niin paras :DD




14 kommenttia:

  1. Voihan vietävä kun mua harmittaa, ettei Nokiaan saa Instagramia :/ Edellisen Samsungin kanssa näppäilin ja muokkailin kuvia harva se päivä innoissani kuin se pieni orava, jota useimmat kuvaavat ;), mutta vaihdettuani Nokiaan jouduin luopumaan tästä ilosta :/ Sormet ja varpaat vaan ristissä, että appsin saisi pikkuhiljaa nokialaisillekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi pahus, millainen puhelin sinulla on? Juteltiin tästä juuri ystäväni kanssa, että ilmeisesti Lumiaan saisi Instan jollain konstilla? On se niin hauska ottaa niitä tilannekuvia ja latailla menemään, että toivoisin sunkin pian taas saavan sen käyttöösi! :)

      Poista
  2. Se on kyllä koukuttava paikka! :D Ja toi biisi on ihan paras, mulla on monesti soinu se päässä kun oon napsinut instagram-kuvia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, miten niin melkeistä kaikki noi kohdat sopi myös itseen ja omaan Instailuun? :D
      Ihmeen koukuttaavaa on, mutta välillä harmittaa, ettei ole tarjota mitään sen kummempaa, kun salaattia ja yrttipenkkiä, heh :D

      Poista
  3. Joillekin Insta on enemmän blogin korvike, jolloin sinne tietenkin haluaa mahdollisimman hyviä kuvia. Itse käytän sitä pääasiassa vaan puhelimella otettujen kuvien jakamiseen.

    Hashtagit on juurikin siitä hyviä, että niillä voi hakea ja löytää itseä kiinnostavia profiileja ja/tai saada omat kuvansa löydetyksi. Kyllä niitä ihmiset siis käyttää. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos selityksestä! :) Mä nyt koitan laittaa ainakin pari hashtagia jokaisen kuvan alle, vaikka välillä vähän unohtuukin :) Huomasin heti, että jotain ihan random-ihmisiä tykkäili kuvista ja oli hauska katsella toistenkin westejä! :)

      Poista
  4. Mulle kävi ihan samalla tavalla, instagram koukutti täysin. Ja sinun kuvia on ollut mukava seurata, ennen kaikkea ihanaa Vilmaa =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katinka, kun jaksat seurailla ja tykkäillä! :) Vilma onkin eksynyt kuviin suht usein, mutta nykyään sitä pitää huijata, jos siitä aikoo saada kuvan katsekontaktilla..se ei oikein kameroista ;)

      Poista
  5. Instagram on mahtava - ja koukuttava, olen omalla nimellä siellä mutta täytyisi kyllä tehdä myös blogille oma tili :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä blogillekin oma! :) Mä tykkään siitä, miten Instan kautta näkee muutakin elämää sen blogin rajallisuuden lisäksi!

      Poista
  6. Cherrysein, käyhän kurkkaamassa jättämäni kehuhaaste <3 http://jonnamaista.costume.fi/2013/05/30/kehu-kiertamaan/

    VastaaPoista
  7. Mä olenkin miettinyt, että millä ihmeellä ihmiset saa niihin tekstejä! =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihih, hyvä jos selkeni ;) Mä haluisin tietää millä ne saa niitä laskureita ja lämpömittareita.....? :D

      Poista