Valmiina kesään.


Superhyvä ajoitukseni tämän aiheen kanssa herättää varmaan hilpeyttä.. Ajattelin kuitenkin lumisateista huolimatta kääntää katsettani entisestään kesää kohti ja tiedustella teidän mielipidettänne aurinkokapseleista. Kannattaako? Mikä on hyvä merkki? Onko näistä mitään apua? Onko ollut päinvastoin huonoja kokemuksia?

Itse en ole tainnut koskaan syödä kokonaista kuuria aurinkoon valmistavia kapseleita, mutta tänä vuonna olen jotenkin ajoissa (ja vähän tulessa muutenkin  :D) kaikessa tämmöisessä ja ajattelin ehtiä kaupoille hakemaan oman kapselikuurini ennen kuin on jo oikeasti kesä.

Äkkiä googlettamalla löysin nämä kaksi kuvassa näkyvää tuotetta, kuten myös suosituksen tästä Maxosol-nimisestä tuotteesta ja noh, näitä nyt tuntuu olevan yhtä sun toista lajia.
Haluaisinkin tietää mitä merkkiä olette itse käyttäneet ja minkä puoleen aiotte tänä vuonna kääntyä?

***

ps. Messulippujen arvonta on suoritettu ja onnekas voittaja on KRISTA kommentillaan:

"Itse olen niin noviisi piha- ja puutarha-asioissa, että omat vinkkini saattaisivat mennä metsään ja syvälle, joten jätetään tällä kertaa jakamatta :) Itseäni kiinnostaa messuilla erityisesti kaikki helppohoitoinen, mutta silti kaunis. Varmasti myös varsinaisten piha- ja puutarhajuttujen lisäksi erilaisia ulkoilmaan soveltuvia porealtaita tulisi käytyä kurkistelemassa, sellainen kun on isolla ehkällä varustettuna suunnitteilla omalle terassille :)"


Onnea! Olen laittanut sinulle sähköpostin :)


KIITOS KAIKILLE OSALLISTUMISESTA SEKÄ VINKEISTÄ!


18 kommenttia:

  1. Mä olen käyttänyt kumpaakin kuvassa olevaa merkkiä ja molemmat on musta ihan hyviä. En ole ainakaan huomannut suurta eroa noiden välillä. Suoraan sanottuna en osaa sanoa edes, onko noista ollut mitään hyötyä mulle. En pala kovin helposti, joten olen käyttänyt aurinkokapseleita siinä toivossa, että ruskettuminen nopeutuisi ja kestäisi pidempään. Luulen, että ihon kosteuttaminen auttaa siinä parhaiten!
    Kokeilemalla näet oikeastaan, onko noista sulle hyötyä. Mä aloittaisin edullisemmalla tuotteella, koska käsittääkseni aika samoja aineita nuo kaikki sisältää. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! Kiva kuulla, että olet käyttänyt molempia. Sehän se juurikin pohdituttaa, että onko näistä apua vai ovatko taas yksi keino rahastaa. Itse olen aikuisena palanut ihmeen helposti pari kertaa, vaikka mielestäni niin ei nuorempana kovin usein käynyt. Toki rusketuksen perässä mäkin näitä pohdin, koska en vaan kerta kaikkiaan rusketu ja kalkkilaivan kapteenina en tahtoisi koko kesää olla. Itseruskettavien kanssa läträäminen on tuttua, mutta sitäkään ei kokoajan jaksaisi :) Ehkä nappaan summamutikassa näistä toisen ostoskoriini!

      Poista
  2. Mä käytän varmaan edullisinta, Karovitia, myöskin siinä toivossa että ruskettuisin paremmin. En tiedä onko lumevaikutusta vai ihan oikeaa mutta tuntuu että tuota käyttäessä en ole palaa kärvähtänyt ollenkaan niin herkästi kuin aiemmin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! Kiitos tiedosta! Toki eikös porkkanaa syömälläkin saisi jotain tuloksia rusketusta ajatellen?! Mutta olen niin laiska, että kapseli olisi helpompi ;)) Ja kerrankos sitä kokeilee tämmöstä.

      Poista
  3. Vivisantea olen käyttänyt ja tällä hetkellä käytössä betamax. Kyllä toimii! Syön nyt melkein ympäri vuoden. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkäsit kuitenkin Vivisantesta vai vaihdoitko "parempaan"? :) Kiva, kun kerroit!

      Poista
    2. Tykkäsin tykkäsin! Käytin sitäkin pitkään, mutta nykyään saan nuo betamaxit sukulaiselta ilmaiseksi, niin siksi vaihdoin niihin. ;)

      Poista
  4. Mä oon aika skeptinen.. mut kerro toki kokemuksia, jos näihin päädyt! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vähän sama, mutta uteliaisuus taitaa viedä voiton :)) Mä kerron, jos huomaan jotain!

      Poista
  5. Minä olen käyttänyt nyt viime vuosina tuota Vivisanten tuotetta. Olen vaaleaihoinen, pisamainen ja palan melko helposti. Tuolla olen saanut aurinkoihottuman kuriin ja ehkä hieman enemmän pisamia :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Lapsena mullakin oli pahaa aurinkoihottumaa, mutta nykyään tunnun olevan allerginen vain noille aurinkorasvoille. Täytyy taas kokeilla tänä vuonna jotain uutta!

      Poista
  6. Mäkin haluan kuulla kokemuksia vaikken oikein tiedäkään miten nuo auttavat valmistautumaan.:)
    Ihania kesäisia ja raikkaita postauksia täällä.
    t. kiire-Alma, joka ei näköjään ehdi nykyään edes kommentoida:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihana, kun pääsit huikkaan kuitenkin! Ymmärrän kyllä kiireen. Toisinaan ehtii vaan päivittää omaansa eikä ehdi ollenkaan kurkkimaan saatika kommentoimaan toisten blogeihin. Mut sit taas joskus tasaantuu :)

      Mä kerron onko näistä mitään hyötyä, kun enste saan alotettua ja ootellaan sitä kesää :) Halit sinne!

      Poista
  7. Mä olen aikoinaan syönyt porkkanoita keväisin :) tosin nykyään en halua edes ruskettua. Pysyttelen varjossa ja suojakerroin on kasvoissa 30 tai jopa 50. Valo on ihana juttu, mutta vanhempana alkaa auringon vaikutukset näkyä ihossa, jos on ollut paahteessa liikaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se olis kyllä hyvä ja terveellistä ;) Mä olen aina niin vaalea, että heti kun saisi vähän päivetystä pintaan niin näyttäis omastakin mielestä vähän terveemmältä ;) Illalla nähdään!

      Poista
  8. Mä luotan Vivisantèen, mutta syön niitä lähinnä palamisen ehkäisemiseksi. Aloitan niiden popsimisen yleensä maaliskuussa ja syön niin pitkään kun kesää (ja aurinkoa) riittää. Ennen kuin löysin nämä, kärsin helposti aurinkoihottumasta + paloin todellatodella herkästi. Näiden myötä ei ole tullut enää aurinkoihottumaa ja auringossakin voi oleilla vähän pidempään kärähtämättä. Toki korkean suojakertoimen voiteita käytän edelleen, mutta apua niistä on silti. Joskus olen jopa kuullut ystävältä näyttäväni häivähdyksem päivettyneeltä... :) Jipiiiiii, kesä!

    Mellu

    VastaaPoista
  9. Noh, mites kokeilu sujui, oliko näistä hyötyä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heips! No en muistaakseni ollut ainakaan mitenkään erityisen ruskea (jos siis ajatellaan, että nämä auttaisivat siihen), mutta toisaalta en tiedä oleilenko enää nykyään auringossa niin pitkiä aikoja, että pääsisin kovin edes ruskettumaan ;) Paloin muistaakseni pari kertaa dekolteelta, joka kärähätää yleensä heti, jos ei muista kunnon suojausta. En siis mitenkään erityisesti liputa näiden puolesta, mutta toki itselläni taitaa olla kokemusta vasta yhdestä merkistä :)

      Poista