Instassa.

Olen vähän itsekin pöllämystynyt viimeaikaisesta hurahtamisestani.
Vaikka valokuvaaminen on äärimmäisen rakas harrastukseni, en ole koskaan ollut erityisen innostunut Instagramista. Toki olen lukenut yhden jos toisenkin bloggarin liittymisestä kyseiseen palveluun, mutta olen aina ajatellut, että se on jälleen kerran yksi miljoonista tavoista hukata aikaa johonkin näistä nykyajan humputuksista. Että ihanko oikeasti ottaisin käyttööni vielä yhden somen muodon, ihan kuin niitä ei jo nyt olisi tarpeeksi käytössä! Hieman on pelottanut ajatus, etten osaa kohta enää ollenkaan elää ilman, että kädessäni on puhelin, tietokoneen näppäimistö tai jokin muu väline, jolla olen jollain tavalla yhteydessä toisiin ihmisiin/valokuviin/uutisiin jne. Olen jo ollut havaitsevinani pienimuotoista riippuvuutta varsinkin puhelimeen, kun työmatkallakin on tarve tarkastaa jopa useampaan kertaan onko blogiin tullut kommentteja tai joku jättänyt uusia päivityksiä Facebookiin.

Kävin minä Instagramissa jo viime kesänä ja pari kuvaa löysi tiensä sinne, kun harjoittelin sen käyttöönottoa. Kuitenkin vasta nyt kaivoin sen kunnolla esiin ja huomasin, että ei hitsiläinen se muuten koukuttaa pahasti :D Oikeestaan aika hauskaa, että kuvia voi ottaa sen enempää miettimättä eikä niiden oikeastaan edes tarvitse olla täydellisiä. Ja sitäpaitsi Instagramiin löytää tiensä paljon arkisemmat ja pienemmät asiat. Blogipostauksissa on yleensä aina joku idea, vaikka se ei varmaan lukijoista aina siltä tunnu.. Instagramissa rima on mielestäni niin alhaalla, että ei sen kanssa tarvitse niin pohtia mitä sinne laittaa. Kuvasinpa jopa lasagnea uunissa ja tuleepahan muuten selkeesti esille ainakin se, että meidän uuninluukku kaipaa kunnon kuurausta, jos ei muuta ;)





Instagramin saloja opettelevan Cherryn löydät nimimerkillä @cherrynen !

ps. saa kertoa teidän Instagram-nimimerkkejä :)



13 kommenttia:

  1. Minä kanssa tykkään Instagramista. Jotenkin se on vaan kätevä, kun sinne voi napata kuvia arjen pienistä, kauniista, ihanista hetkistä. Blogissa voi sitten keskittyä postauksiin, joissa on joku juttu ja haluan myös pitää blogin kuvavirran kauniina, eikä Insta-kuvat ihan täytä omia laatuvaatimuksia sen suhteen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kiva löytää sutkin sieltä! :) On kyllä hauskaa puuhaa, vaikka olin hetki sitten vielä ihan toista mieltä ja ihmettelin kovasti :D Saas nähä tuleeko instakuvia itse joskus laitettua blogiin (siis lisää), mutta todellakin pääpaino pysyy ihan oikealla kameralla otetuissa kuvissa! Onhan noi iPhonekuvat aika mielenkiintoisia, vaikka täytyy sanoa, että hienojakin olen kyllä nähnyt vaikka miten :)

      Poista
  2. Kiva että hurahdit! Minulle kävi ihan samalla tavalla. Ensin en ymmärtänyt, että mikä siinä nyt on niin kivaa, mutta sitten hurahdin myös ihan täysin =D Minut löytää sieltä Katinka20.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, hyvä kuulla, että joku toinenkin syttyi hitaasti tähän touhuun ;) Kiitos, seurannassa ollaan ;)

      Poista
  3. Instagram on siitä myös kiva, että tavallisiin kuviin saa lisättyä myös hieman extraa erilaisilla teemoilla. :) Minut löytää Instagramista nimimerkillä irinainanaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarkoitatko sitä kuvien käsittelyä vai mitä näillä teemoilla? Kassos ku koko hommahan on vielä mulle ihan uus ;) Kiitos nimimerkistä!

      Poista
  4. Mä oon liittynyt jo aiemmin, mut en ole sitä vielä käyttänyt. Pitäisi ihan perehtyä ja opetella... Voisitkin tehdä jotkut ohjeet 'Instagram for dummies'? :)

    VastaaPoista
  5. Vastaukset
    1. Huomasin, pus <3 Sun innostuksella saattoi olla myös osa ja arpa, että löysin tonne..

      Poista
  6. Onkohan mun kommentti roskaposteissa kun ilmotukset tullee, mut viestiä ei näy täällä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kun kerroit! Siellähän se oli. Raivostuttaa toi koko roskapostijuttu.. Valitettavasti sitä oikeaa roskapostia tulee kokoajan eikä sieltä seasta aina huomaa näitä oikeita kommentteja, pahoittelut!

      Mä en tiiä oonko mä ihan paras tekeen niitä ohjeita, koska opettelen vasta itsekin?! :D Kaikki mitä olen tähän asti tehnyt, on kyllä ollut ihan helppoa. Tosin mietin tässä, että kuinka monta kuvaa "kuuluu" julkasta päivässä.. ettei mene ihan yli..kohta huomaa kuvaavansa kaiken hampaiden harjauksesta iltalukemiseen.. heh :D

      Poista
  7. Jjjeeee!!! Kiva kun liityit ♥ Kävin heti seuraajaksi :)
    Mie oon siellä nimimerkillä janetfantazya :)

    VastaaPoista