Mitä ripsille kuuluu?

Mulla olisi ainakin 15 postausaihetta valmiina päässä, mutta tuo kuvien ottaminen tuottaa hankaluuksia, kun olen niin harvoin päivänvalolla kotosalla. Kestetään siispä hetki tämmöistä hidasta postaustahtia ja sitten taas joku toinen viikko kirjoittelen enempi :)

On pitänyt jo hetken aikaa kirjoitella vähän fiiliksiä ripsienpidennyksiin liittyen. Olen nimittäin ollut vajaa parisen kuukautta nyt kokonaan ilman niitä! Tää morsianhan jäi niihin ihan koukkuun 1,5 vuotta sitten otettuaan pidennykset häitä varten eikä ollut ihan helppoa luopua moisista kaunokaisista pitkän ajan jälkeen. Toki pidin yhden tauon, koska sellaista puolen vuoden välein suositellaan, mutta laitatin ripset takaisin heti sopivan ajan jälkeen.

Tänä syksynä annoin viimeisten ripsien tipahdella omaan tahtiinsa enkä itse asiassa jaksanut edes mennä niitä loppuja poistattamaan, vaikka se on ehdottomasti paljon fiksumpaa, että joku toinen ne ottaa asianmukaisilla aineilla pois. Käytin kookosöljyä ja kyllä ne sitten yksi kerrallaan tippuivat, mutta ehdin jo siinä välissä kirota itseni ja taisin olla yltä päältä siinä öljyssäkin.

Mua jännitti aivan pirusti, että miltä ne omat ripset sitten lopulta näyttäisivät, koska olin kuullut kaikenlaisia juttuja nysäripsistä, joita joutuu pari kuukautta kasvattelemaan, että niitä voi edes ripsiksi kutsua.
Itselläni on aina ollut ihan suht pitkät ripset ja täytyy sanoa, ettei ne nyt niin kamalasti olleet kärsineet pidennyksistä. Oikeassa silmässä en huomannut mitään merkkejä tuhosta, mutta vasemman silmän ripsistä osa oli selvästi kasvuvaiheessa. Toki ero pidennysten ja omien ripsien välillä on huima, koska pidennykset ovat paksuudeltaan varmaan kolme kertaa oman ripset paksuiset ja täysin mustat "tyvestä latvaan" saakka.

 Lähinnä vaikeinta olikin tottua siihen, että nyt ne oli tuommoiset aika tylsän näköiset.


Olin jo alkuvuodesta ostanut Neulashia siltä varalta, että olisin edellisen tauon aikana sitä tarvinut, mutta tilanne oli silloin niin hyvä, etten lopulta avannut koko putkiloa. Tällä kertaa käytin Neulashia muutaman kerran ennen ripsien poistamista, mutta en missään tapauksessa laittanut sitä joka ilta, kuten sitä vissiin kuuluisi käyttää. Itselläni se aiheuttaa jonkin verran luomien punoitusta ja muutenkin suhtaudun kyseiseen aineeseen vähän varauksella, joten sudin sitä kerran-pari viikossa.

Tällä hetkellä ripset ovat todella hyvässä kunnossa, ne ovat tasaisissa riveissä, kaikki suht yhtä pitkiä ja voivat oikein mainiosti ;) Neulashia olen edelleen käyttänyt aina välillä ihan senkin takia, että se alkaa olla kohta vanhaa ja kallista ainettahan en tahdo roskiin heittää.

On ollut ihan mahtavaa saunoa usemman kerran viikossa, pestä kasvot varomatta ripsiä ja saada silmät hyvin putsattua. Itse elin pidennysten kanssa aika rennosti (nukuin mahallaan jne), mutta saunaan en niiden kanssa mennyt. Pidennysten alituinen huoltaminen tulee todella kalliiksi ja mietin, että jos ripset nyt tämmöisenä pysyvät niin en kyllä taida talven aikana pidennyksiä enää takaisin ottaa. Kesällä voi sitten katsella taas miltä tuntuu.
Toki elämä niiden kanssa oli todella helppoa, kun aamulla säästi kalliita minuutteja, silmät oli aina nätit ja vaikka tuli taivaan täydeltä vettä, niin ripsarit ei levinnyt!

Ripsien taivuttajina käytän kuuluisia Shu Uemuria, ripsivärin alle löysin aivan mielettömän hyvän Urban Decayn Eyelash Primer Potionin (aion ostaa tätä lisää!!) ja ripsarina käytän tällä hetkellä anopin tuliaisiksi tuomaa Lancomen Hypnosea (kiitos anoppi!!), joka on mielestäni erinomainen ripsiväri ja iloinen yllätys ylipäätään.


Ripsirintamalla siispä kaikki jees!


8 kommenttia:

  1. Tuota primeria voisin kokeilla! Mulla on aina ollut omat nysät ja vain välillä harkinnut pidennyksiä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koklaa ihmeessä, mä tykkäsin kovasti :) Tuo vähän lisää sitä paksuutta, kun on niin ohuet nyt verrattuna noihin tekoihin :)

      Poista
  2. Niin aiheellinen postaus minulle!

    Rakas ystäväni tekee näitä ripsipidennyksiä ja taida olla ainut ketä ei ole vielä edes kokeillut näitä pidennyksiä.Nyt olen kuitenkin oikeasti pohtinut näiden kokeilemista, samaan aikaan kuitenkin pelkään omien ripsien puolesta! Karva kuin karva kasvaa toki takaisin, mutta mitä sitten näyttäisi ripsitön tanttajalka?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva! :)

      Mä oon huomannut, että se taitaa olla aika yksilöllistä miten siinä lopulta käy. Uskon myös, että mulla oli todella hyvä ripsien laittaja, joka osasi arvioida millaisia ripsiä mulle voi laittaa, ettei ripset kärsi esim liiasta painosta (olettaisin, että se meni jotenkin niin, ettei liian pitkiä kannata laittaa..) ja sitten toisaalta niihin lyhyisiin kasvuvaiheessa oleviin ei laiteta pidennyksiä, koska ne ei kestä vielä senkään vertaa. Olen kuullut kyllä joiltakin, että ripset on kärsinyt tosi paljon :( Asiantuntijat varmaan tietäisi paremmin mistä se on kiinni. Jos otat vaikka lyhyeksi aikaa ensin? :) Tänään tuolla tuiskussa olis ollut mahtavaa omistaa pidennykset ;)

      Poista
  3. Oon iteki harkinnut ripsiräpsyttimiä - mutta mitä ihmettä, ei saunomista?? En ikinä suostu luopumaan saunasta. Saakoon olla omat tynkäripset ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä vielä unohda ripsiä, kyllä niiden kanssa moni saunookin, mutta itse otin varman päälle, kun tuo on muutenkin kallista lystiä ja liimallahan ne on kiinni :) Ehkä sitä ei kannata mitään löylynheittoennätyksiä ajatella ripsien kanssa, mutta varmaan kuitenkin saunaan voi jossain rajoissa mennä!

      Poista
  4. Mäkin olin yli vuoden koukussa pidennyksiin, mutta keväällä otin ne pois, kun tuntuivat niin turhilta ja rahaavieviltä. Olin ensin ihan järkyttynyt ulkonäöstäni, tuntui kuin olisin ollut kalju:D Nykyään kiitän itseäni, että poistatin ripset, enkä usko että aion niitä enää takaisin ottaakaan (paitsi ehkä häitä varten voisin, jos sellaiset joskus tulee), omat ripset on paljon kauniimmat ja luonnollisemmat, olen saanut positiivista palautettakin siitä, että näytän nätimmältä ilman niitä räpsyjä:) Ainoa mitä tosiaan välillä kaipaa, on se helppous, mutta eipä siihen ripsivärinkään levitykseen mene kuin se minuutti:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, vähän samanmoisia ajatuksia toki oli, kun ne pidennykset oli kuitenkin niin täydellisen paksut ja kauniisti kaartuvat. Mutta jestas, en tiedä kenellä on varaa maksaa noita hintoja.. huh. Vaikka mulla olikin aivan ihana laittaja ja juteltiin aina ihan kaikenlaisia kuulumisia. Ahdistava siellä olisi ollut 2 tuntiakin olla ihan hiljaa.
      Mä olen kyllä maailman hitain ripsarinlaittaja, kun ensin taivuttelen huolellisesti ja sitten tulee pohja-aineet, ripsari ja sitten siivotaan vielä sotkut luomilta.. Ei ihan pari minuuttia riitä, joten säästin paljon aikaa :D
      Ota ihmeessä häihin sitten, silloin kun ansaitsee tuommosta extrakivaa!

      Poista