Top 10 cosmetics - osa 2.

Nyt on jälleen kosmetiikan vuoro. Tarkemmin sanottuna jatkoa tälle Top 10 cosmetics - osa 1 - postaukselle. Haasteen minulle antoi siis Sofiina :) Kiitos!

Tällä kertaa tuotteet ovat hiuksiin, kasvoille ja kainaloon :))



1. TIGI Bed Head Masterpiece Hair Spray. Ostin tätä lakkaa ensimmäisen kerran muutama vuosi sitten ja huumannuin sen ihanasta tuoksusta. Mulle on erittäin tärkeetä minkä tuoksuisia juttuja itseeni suihkauttelen enkä halua, että hiukset haisevat pahalle ;) Kerran eräs tuttava kysyikin, että kuka täällä tuoksuu karkille? Sitten hän lähestyi minua ja huomattiin, että mun hiuksethan ne - eli Masterpiece.

2. Toinen upea hiustuote on mulle aika uusi, mutta heti pääsi suosikkikymppiin. TRESemmén kuivashampoo kiilasi paikkansa meidän kylppäriin eikä sieltä hevillä lähde. Olen kokeillut muitakin kuivashampoita, mutta tämä on ensimmäinen, josta pidän. Tummiin hiuksiin ei jää mitään pölypilveä, kuten usein jää, ja tuote tuoksuu raikkaalta. Tehoaa erittäin hyvin ja tällä saan hiusten pesuväliä pidennettyä päivällä.


3. Lumenen Ravitseva Tehohoito toimii kuivalle iholleni aivan ihanasti. Laitan sitä yleensä aamulla kasvoille ennen kevyttä kosteusvoidetta, koska ihoni on niin kuiva. Sen päälle kehtaa sitten meikkaillakin eikä kuiva korppuiho pilkota meikin seasta (kannattaa kyllä antaa imeytyä ennen rasvan laittoa). Jostain syystä tätä saa olla vähän väliä ostamassa, kun tuntuu, että se on aina loppu :) Aika pieni pullo.

4. Absolut Torr:ia olen käyttänyt ehdottomasti kauimmin näistä viidestä tuotteesta. Olen aikamoinen jännittäjä ja kainalot hikoavat pienemmästäkin paineesta. Joskus lukiossa löysin viimein pelastukseni ja aloin käyttämään tätä myrkyntuoksuista ainetta - ei ole tarvinut kärsiä enää. En muista miten usein tätä ohjeiden mukaan pitäisi käyttää, mutta itse käytän ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja ongelmia ei ole ollut. Kokemuksesta voin sanoa, että älä missään nimessä käytä tätä, jos olet juuri sheivannut kainalot. Muista myös kuivata kainalot erityisen hyvin ennen tämän laittoa. Muuten on tuskaisat oltavat, kun kutisee ja pistelee. Laitan tätä siis illalla ja pesen aamulla pois.


5. Bare Escentuals Warmth. Tuo kasvoille kaunista rusketuksen hehkua ja väriä luonnollisella tavalla - myös talvella. Todella riittoisaa, vaikka onnistunkin aina sotkemaan noiden mineraalien kanssa ;) ps. tiedän kyllä, että olisi järkevää vaan pistellä reikiä nuppineulalla teipin läpi ;))

 

Tässä siis minun kymmenen suosikkiani!

Haluaisin antaa haasteen eteenpäin lilille ja Miialle!!

Toki kaikki muutkin saavat sen tehdä, jos teillä on siellä jotain kivoja tuotteita tiedossa :)


15 kommenttia:

  1. Mistäs tuota Absolut Torria löytyisi? Onko apteekkikamaa? Mä olen Triple Dryta käyttänyt, mutta viime aikoina olen huomannut että joko koostumus on muuttunut tai minä olen muuttunut kun ei tehoa enää.

    VastaaPoista
  2. Heidi: Joo sitä saa apteekista :) Tuolla kyllä loppuu hikoileminen ihan kokonaan kainaloista, että sellasta jytyä.. Pidän välillä pidempiä taukoja, kun tuntuu, että joskus olis varmaan hyvä hikoilla kainaloistaki ;)

    VastaaPoista
  3. Itsekkin käytän Absolut Torria, vaikkei mitään hikoiluongelmaa ole oikeastaan ollut. Aivan mahtava tuote! Pakkauksen mukaan pitäisi käyttää kerran viikossa.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi: Eikös olekin :) Toki olen joskus miettinyt onko tuosta jotain haittaa, kun haiseekin niin pahalle ;) Itse olen käyttänyt jo sen 10 vuotta, joten käyttöväli on siksi niin pitkä. Varmasti silloin aluksi käytin useammin :)

    VastaaPoista
  5. Absolut Torr on kyllä mahtava tuote: ennen en voinut käyttää mitään trikoopaitoja - nyt ongelma on kokonaan poissa ja pärjään hyvin Dove-deolla.

    Ja tosiaan, mitä pidempään käyttää niin sitä harvemmin sitä tarvitsee. Loistotuote! :D

    Tigin tuotteet ovat myös suosikkejani, tuoksut ovat niin ihania! :)

    VastaaPoista
  6. Apua! Absolut Torr :/ Käytin sitä yläaste-lukioikäisenä ja se todella toimi! Mutta itselläni on niin herkkä iho, että ensimmäisen kerran, kun laitoin sitä, niin en nukkunut koko yönä, vaan oikeesti itkin ja vaikeroin KIVUSTA! Se sattu aivan järkyttävän paljon: tuntu että kainalot on liekeissä! Teininä kuitenkin kärsin (henkisesti) kainaloiden hikoilusta hyvin paljon ja siinä iässä tollaset jutut on super tärkeitä, joten olin valmis sietämään kivun, jotta saisin edes jotain apua!:) Aamulla kainalot olivat aivan sini-punaset, siis ihan niin kuin olisi ollut mustelmia tai erittäin pahoja palovammoja. Tuote kuitenkin toimi kuin unelma, joten pakkohan sitä oli käyttää. Onneksi seuraavilla kerroilla tökötti ei enää sattunut yhtään niin paljoa eikä sitä tarvinnut edes viikoittain käyttää. Ajan myötä ongelmani väheni ja aloin jopa epäilemään, että mitä tuo myrkky mahtaa olla, kun niin tehokkaasti toimii, joten päätin lopettaa sen käytön :)

    - Hentu

    VastaaPoista
  7. Moi, tää ei liity tähän postaukseen mitenkään, mutta haluaisin vähän vertaistukea :D

    kysyin aiemmin pituuttasi, ja sanoit olevasi 187cm? saatko paljon kommenttia sun pituudesta? positiivista tai negatiivista? onko sun pituus vaikuttanu jollain tapaa sun elämään? olitko esim nuorempana epävarmempi, kiusattiinko jne? jos menee liian henkilökohtaiseksi niin ei tarvi vastata :)

    ite oon "vaan" 177,5cm kaveriporukan pisimpiä, ja käytän paljon korkeita korkoja, kuitenkin enintään 9cm, koska 10cm koroilla oon sen 187,5, ja mun mielestä aivan liian pitkä :D 186,5 menee viel haha :D eli oon koroilla suurinpiirtein saman pitunen mitä sinä :) poikakaveri on 182cm ja oon aina sitä pitempi koroilla. usein poikakaverille tullaan sanomaan ja naureskelemaan päin näköä että sähän oot lyhempi ku sun naises jne. ja ei oo varmaan kertaakaan ollu sellasta baarireissua etteikö mun pituutta oltas tultu ihmettelemään. "tiiätkö että sä oot tosi pitkä, kuinka pitkä sä oot, mä oon 180 eli sun täytyy olla ainakin 190?!" yms :D

    välillä ottaa päähän se huomio mitä siitä saa ja laittaa jalkaansa vaan ne lättäpohjat vaikka oikeesti tekis mieli laittaa ne korolliset :/

    sulla on pitkä mies joten silleen oot varmaan ihan itsevarma sen suhteen :) oon jo kauan yrittäny keksiä jotain nasevaa heittoa kun joku tulee sanomaan et oonpas pitkä, mut en oo viel sellasta keksiny.. :D sulla hyvii ideoita? =D

    niin ja tosiaan, oon jo 22, enkä vieläkään sinut pituuteni kanssa :D ...

    VastaaPoista
  8. Mikä tuon mineraalipuuterin sävy on? Ja mistäköhän sitä voisi ostaa?

    VastaaPoista
  9. Petra Pauliina: Ihan sama juttu! Ja mieti miten kauniilta näyttää joku silkkipaita kesällä, jos on märät kainalot :/ Mut ei tarvii enää pohtia, koska toi todellakin auttaa!

    Hentu: Apua, voi ei! Tosiaan..ei ehkä ihan herkimmille kainaloille sovi :( Kuulostaa kyllä pahalta! Itsellänikin on ollut armotonta pistelyä joskus, kun on ollut ärtyneet kainalot ja on tarvinut välillä pestä tuote pois kesken yön, mutta nykyään käytän niin harvoin, ettei ongelmia ole. Tuo sun 'liekeissä' kuulostaa kyllä tuhatkertaiselta mun pistelyyn!

    Olen myös miettinyt, että onkohan mulla jo tuhoutunut kainaloista jotain rauhasia, kun se hikoilu on niin paljon vähentynyt. Välillä pidänkin pitkiä taukoja tuotteesta.

    VastaaPoista
  10. Anonyymi: Olipas hauska saada tuommoinen kommentti, tervetuloa vaan hakemaan vertaistukea :))) Näistä pituus-jutuista on niin hauska välillä höpötellä. Riittäisi juttua varmaan loppuillaksi..

    Kysymykseen saanko kommenttia pituudestani. No saan, todella usein. Mutta se on 99 prosenttisesti aina hyvää, joten mulla ei ole ollut koskaan mitään hätää sen kanssa. Kiusattu on, mutta ei koskaan pituuden takia, joten mitään traumoja ei ole sen suhteen :) Nuorempana olin aina kaikista pisin tyttö ja usein myös pidempi, kuin pojat. Ennen kuin ne sitten venähti, ne jotka venähti :))

    Tytöt oli ala-asteella enemmän kateellisia kuin pojat, sen muistan. Nykyään kuulen joka viikko ihan tutuiltakin, että "en osaa seisoa sun vieressä, kun olet noin pitkä" tai "tunnen itseni sun vieressä ihan lilliputiksi". Mitä siihen sitten sanoo? Että istutaanko vaikka niin jospa se helpottaisi :D

    Silloin kun baareissa vielä ravasin, sain ihan tolkuttomasti huomiota pituuden takia, mutta myös silloin se oli hyvää huomiota. Itse löysin aina pitkää juttuseuraa, koska ne pitkät miehet hakeutui usein juttusille ihan itse. Joku saattoi tulla ihan vain tervehtimään, että "oletpa upean pitkä" ja jotkut sitten jäivät pidemmäksi aikaa tuohon vierelle, kuten nykyinen aviomies. Tosin ei tavattu baarissa ;) Mies on muuten vain sentin mua pidempi, joten menen ohi heti jos laitan vähänkään korkoa.

    Välillä olen kuullut myös ilkeitä kommentteja miehiltä, että heidän kuuluisi olla minun pituinen ja minun lyhyempi. Näistä olen lähinnä vain huvittunut :))

    Mitään kovin nasevaa en ikinä ole keksinyt vastaukseksi, kun joku tulee toteamaan, että oletpa pitkä. Jotain perus "olen syönyt kiltisti kaurapuuroni" tai "niin olenkin - ota kii" - tyyppistä ehkä. Tylsää siis :))

    Elämään pituus ei ole vaikuttanut millään tavalla, mutta vaatteita on todella hankalaa välillä löytää, kuten myös kenkiä. Lentokoneessa istun aina polvet kiinni edellisessä penkissä. Siis isoissa koneissa, pienistä nyt puhumattakaan. Konserteissa mulle on usein tultu sanomaan, että voisit mennä tuonne takariviin, kun näet kuitenkin kauempaakin. En tiedä miksi minä en saisi myös nauttia eturivissä olemisesta? Ja varsinkin vanhat ihmiset ovat päivitelleet pituuttani ja olen kuullut kymmenet kerrat, että en varmasti ikinä pääse naimisiin, kun en löydä näin pitkää miestä ;)))

    Enpä muuta osaa sulle sanoa, kuin että ole ylpeä itsestäsi ja muista ryhti! Se ei ole kovin kivan näköistä, jos on pitkä, mutta huonoryhtinen.. Tiedän, että mulla on vähän parannettavaa myös ;)

    Pitkä ihminen on näyttävä ilmestys, joten älä nyt hyvänen aika sitä ainakaan peittele tai häpeä! Unohda ne ilkeät kommentit, ehkä niiden laukojat haluaisivat itsekin olla sinun pituisia!

    Ihanaa syksyn jatkoa sinulle :) <3

    VastaaPoista
  11. Anonyymi: Itse olen ostanut muistaakseni täältä

    http://www.lookfantastic.com/beauty/bare-escentuals/bare-escentuals-complexion/bare-escentuals-all-over-face-colour

    Sävyjä on näköjään kovin monta. Omani sain aloituspakkauksen mukana, jossa oli paljon muutakin seassa.

    Tältä sivulta löytyy näitä aloituspakkauksia

    http://www.lookfantastic.com/beauty/bare-escentuals/gifts-and-packs

    Bare Mineralseja myydään myös kickseissä, mutta hinnat ovat mielestäni kalliimmat.

    VastaaPoista
  12. hehe, kiitos vastauksesta, tuli jo parempi mieli :D

    t pitkä tyttö

    VastaaPoista
  13. pitkä tyttö: Hyvä! Tehtävä suoritettu ;))

    VastaaPoista
  14. Hei, laitoin äsken kommentin mutta se katosi johonkin. Piti kysyä, että oletko testannut Absolut torria käsiin tai jalkoihin? Kärsin itse ajoittain kyseisten ruumiinosien hikoilusta, joka ei välttämättä liity jännitykseen, ja olisin innoissani jos olis joku "myrkky" joka siihen voisi auttaa.

    VastaaPoista
  15. Anonyymi: No voih, blogger on välillä vähän tommonen :(

    En ole koskaan testannut Absolut torria muualle kuin kainaloihin, mutta uskoisin, että toimii muuallakin, kun purkissakin niin sanotaan. Ehkä vielä jalkapohjiin uskaltaisin kokeilla, mutta käsiä tuo saattaa kuivattaa ja jotenkin tuntuisi oudolta.. Mutta eihän sitä tarvi toisaalta kuin yksi yö kärvistellä ja sitten pesee sen huolellisesti pois :)

    VastaaPoista